Blog de articole si resurse

Lucruri fascinante despre chirurgia plastica

chirurgie-plasticaChirurgia reconstructiva moderna a avut inceputurile in timpul Primului Razboi Mondial. Pana la inceputul anilor 1900 deja se faceau operatii complicate in sectiile de chirurgie plastica, asta si datorita anesteziei si antisepticelor. Odata cu izbucnirea Primului Razboi Mondial chirurgia plastica a fost pusa la grea incercare. Categorii noi de explozivi si de arme erau aruncate pe campul de lupta fara probleme, mii de soldati intorcandu-se acasa cu rani foarte grave care ii desfigurau. Cele mai mari avansuri in chirurgia plastica au fost facute in aceasta perioada, asta si datorita lui Harold Gillies, chirurg considerat tatal chirurgie plastice moderne.

Au fost realizate peste 11.000 de proceduri si peste 3.000 de soldati au putut sa isi traiasca viata normal. S-au realizat si grefe de piele, proceduri care implicau refacerea musculaturii. Infectiile erau insa o provocare foarte mare pentru ca nu existau antibiotice. Pielea care urma sa fie folosita pentru a reface stratul distrus era purtata intr-un tub pana sa fie pusa in locul dorit. Asa se puteau evita infectiile. Cand s-a terminat razboiul, Gillies a fost dezamagit cand a vazut ca tehnicile sale si realizarile din timpul razboiului nu erau vazute cu ochi buni de catre comunitatea medicala. Domeniul nu era bine definit, cei care practicau chirurgia plastica nu aveau cum sa-si popularizeze expertiza sau idei definitorii. De abia in 1931 a aparut American Society of Plastic Surgeons, care a permit celor care lucrau in acest domeniu sa isi demonstreze tehnicile si sa isi imbogateasca cunostintele.

Un chirurg plastic i-a ajutat pe producatorii de masini sa faca masini mai sigure. Dezbaterile despre siguranta la volan au inceput inca din 1935, cand Joseph C. Furnas a atras atentia soferilor despre pericolele pe care le puteau intalni la un drum obisnuit in vacanta si accidentele teribile in care puteau fi implicati. Desi Furnas nu si-a dat seama ca optimizarea sigurantei la volan ar fi de folos, chirurgul plastic din Detroit, Claire Straith a ajuns la aceasta concluzie importanta dupa ani in care a reconstruit fata victimelor accidentelor grave. Dupa ce Straith a transmis o scrisoare foarte acida catre Walter P. Chrysler, cinci modele diferite au fost introduse in 1937, avand dotari create cu gandul la siguranta pasagerilor si a soferilor. Butoanele erau incastrate, se folosea cauciucul, manerele de la usa erau rotunjite. In acest fel s-a deschis calea catre centurile de siguranta si tablouri de bord captusite.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *