Blog de articole si resurse

Christopher Cockerell. Aeroglisorul

Barbatul a devenit interesat de aceasta inventie dupa ce a vazut ca un prototip putea sa „zboare” pe apa daca avea perne de aer in interior. Problema era ca aerul scapa prin parti. Cockerell a demonstrat ca un zid de aer poate rezolva problema „inchizand” calea de iesire a aerului. Ca sa vada daca ideea sa va functiona a luat o conserva de mancare de pisici si a pus-o intr-o cutie de cafea, dupa care a pompat aer cu presiune cu un aspirator. In 1955 a avut si patentul pentru ideea sa.

Patru ani mai tarziu inventia sa a fost testata cu succes, dupa ce a calatorit de-a lungul Coastei de Sud a Angliei. Inventia sa este foarte folositoare in tari unde sunt problema la strazi si cai ferate. Cu inventia sa se poate calatori prin diverse peisaje, rauri, desert.
Frank Whittle. Motorul turboreactor. In timp ce se afla la Royal Air Force College, Frank a avut o lucrare despre dezvoltarile viitoare ale designului pentru avioane. A detaliat cum vor reusi avioanele sa calatoreasca la viteze de pese 800 km pe ora. In loc de elice vor avea motoare turboreactoare. Se va folosi combustibil ieftin, se va produce un anumit tip de gaz care va pune in miscare turbina, ceea ce va duce la deplasarea rapida a avionului. Autoritatile nu au fost interesate de ideea sa.

In 1936 si-a facut propria companie, Power Jets Ltd., in timp ce studia la Cambridge. El a avut patente pentru motor, dar si pentru exhaustor. In aprilie 1937 motorul a fost testat, dupa patru ani a fost instalat pe un Gloster E28/39 si a zburat fara probleme. Designul motorului sau era mai eficient decat cel al motoarelor de la acele vremuri. Cam toate avioanele au un astfel de motor astazi.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *